Vijftien jaar! Waar blijft de tijd? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Vijftien jaar! Waar blijft de tijd? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Vijftien jaar! Waar blijft de tijd?

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

23 Februari 2022 | Nederland, Amersfoort

Twee enerverende dagen achter de rug. Na de rioolproblemen van maandag bleek ook een metershoge spar voor mijn huis door storm Eunice ontworteld te zijn. Zou een volgende storm niet overleven. Dus bellen met de gemeente voor een noodkapvergunning. Binnen twee uur een ambtenaar voor de deur die vrijwel meteen de noodkapvergunning afgaf. Hij zag gelukkig de ernst van de situatie. Daarna zoeken naar een hovenier die tijd had. Dat lukte niet. De hele straat dacht mee en vanmorgen kreeg ik nog een adres door. Om half negen gebeld, om vijf over negen stond de hovenier voor de deur om te kijken. Ik kreeg meteen te horen dat de boom er vandaag of morgen uit zou gaan. Dat ik vandaag niet thuis was, was geen enkel probleem.

Om half twaalf naar Nieuw Vennep gereden, oudste kleinzoon is vijftien jaar geworden vandaag. Ik had een kwarktaart gemaakt, maar de decoratie haalt het niet bij de taarten van oma Hannie. Wel heel lekker. En gelukkig had ik ervoor gekozen geen kaarsjes meer op de taart te zetten. Dat viel in heel goede aarde.

De weergoden waren ons gunstig gezind, we waren lang op het strand. Zelfs prima weer voor een terrasje. Terwijl we daar zaten kreeg ik van een attente overbuurman een paar filmpjes doorgestuurd. De spar is omgezaagd. Een imposant gezicht. Toch blij dat ik niet thuis was, het gaat me aan het hart.

In november komt er een nieuwe boom, dat ben ik verplicht omdat ik in een beschermd stadsgezicht woon. Maar ook zonder die verplichting zou ik het toch wel doen. Het is ineens zo kaal voor het huis.

Na de strandwandeling en het terrasje door naar een restaurant in Beinsdorp en daar voor het eerst sinds 31 juli vorig jaar weer samen gegeten.

Uiteraard misten we oma Hannie, maar zij zou zeker willen dat we doorgaan met het leven te vieren. Daar zijn we vast van overtuigd.

Nu net een uurtje thuis, Nienke wilde graag mee terug. Ze slaapt nu en de komende dagen kunnen we dan eindelijk rustig aan doen en tijd nemen voor een wandeling, knutselen en spelletjes.

Welterusten voor straks allemaal.


  • 26 Februari 2022 - 22:12

    Joke Assink:

    Wat een avonturen achter elkaar, Adriënne, surfend op de storm, terwijl het leven je al genoeg bracht.

  • 26 Februari 2022 - 22:12

    Adriënne:

    Toch een beetje trots op mezelf Joke. Dit waren zaken die Hannie altijd oploste. Ik wist niet dat ik het in me had om zo adequaat te handelen. Geeft wat zelfvertrouwen voor de toekomst.

  • 26 Februari 2022 - 22:13

    Rita Ackerstaff:

    Allereerst gefeliciteerd met jouw kleinzoon, wat een mooie kwarktaart en wat een pret op het strand, fijn dat Nienke mee wilde...gezellig voor jou Adriënne! Liefs!

  • 26 Februari 2022 - 22:13

    Adriënne:

    Het was, ondanks het gemis van Hannie, een mooie dag Rita. We doen allemaal ons best om verder te gaan en er weer iets moois van te maken.

  • 26 Februari 2022 - 22:14

    Gerda Timmermans:

    Gefeliciteerd met de verjaardag van Lucas. Jammer van de boom maar het kon niet anders. Wel fijn met elkaar naar het strand en samen eten. Het was er een mooie dag voor vandaag.

  • 26 Februari 2022 - 22:14

    Adriënne:

    We hebben echt geboft Gerda. Het was fijn om er samen even uit te zijn.

  • 26 Februari 2022 - 22:15

    Marry Enthoven:

    Gefeliciteerd met je kleinzoon. Met alle emoties er omheen. Ik zeg altijd (gezien mijn eigen verleden) voor alles is een eerste keer en dit doet intens veel pijn!

  • 26 Februari 2022 - 22:15

    Adriënne:

    De eerste keren zullen een heel jaar moeilijk zijn Marry. Maar zoals jij doorging en weer leerde genieten, zo zijn wij dat ook van plan.

  • 26 Februari 2022 - 22:16

    Annelies Caers:

    Zooo trots op jou! Je doet het toch maar allemaal. Dikke knuf!

  • 26 Februari 2022 - 22:16

    Adriënne:

    Dankjewel Annelies. Ik ben zelf ook een beetje trots. Nooit gedacht dat ik het in me had.

  • 26 Februari 2022 - 22:17

    Mariska Bakker:

    Een mooie waardevolle dag Adriënne!

  • 26 Februari 2022 - 22:17

    Adriënne:

    Zeker Mariska. We hebben er íets moois van gemaakt met zijn allen.

  • 26 Februari 2022 - 22:18

    Maris Vermeulen:

    Nog gefeliciteerd met Lucas. En weer een mooi verhaal. Altijd leuk om te lezen!

  • 26 Februari 2022 - 22:18

    Adriënne:

    Dankjewel Maris. Het was een week die we niet snel zullen vergeten.

  • 26 Februari 2022 - 22:18

    Loes De Groot:

    Wat zullen jullie hebben genoten, het riool is gemaakt, er komt een mooie nieuwe boom en de taart ziet er heerlijk uit. Dit heb je hem mooi toch weer geflikt!

  • 26 Februari 2022 - 22:19

    Adriënne:

    Was een prachtige dag Loes. In alle opzichten. Ik ben er nog lang niet, maar het geeft me wek vertrouwen dat het op den duur gaat lukken.

  • 26 Februari 2022 - 22:19

    Loes De Groot:

    Geef het tijd Adriënne en met alle lieve mensen om je heen geeft het je de kracht!

  • 26 Februari 2022 - 22:20

    Jannet Dijkema:

    Je bent sterk genoeg Adriënne! Jezelf nooit onderschatten!

  • 26 Februari 2022 - 22:20

    Adriënne:

    Dat doe ik óók niet echt Jannet. Maar dit soort zaken loste Hannie altijd op. Nu blijkt dat ik het ook heel goed kan.

  • 26 Februari 2022 - 22:20

    Jannet Dijkema:

    Dikke duim!!!!

  • 26 Februari 2022 - 22:21

    Sylvana Leidelmeijer:

    Jij bent een zelfstandige en zelfredzame powervrouw die dit allemaal kan, alleen was het altijd fijn dat Hannie dit jou uit handen nam, dat voelde gewoon fijn. Een ieder zo haar taakjes, dat was je zo gewend. En dat is nu het wennen en ook grote gemis. Maar je doet het wel allemaal Adriënne en daar mag je trots op zijn. Fijn dat Nienke weer bij je is. Geniet van elkaar!

  • 26 Februari 2022 - 22:22

    Adriënne:

    Dat laatste gaan we zeker doen Sylvana. En ja, het klopt dat we allebei zo onze taken hadden. Nu heb ik ze allemaal alleen. Gelukkig heb ik veel lieve mensen om me heen die met me meedenken.

  • 26 Februari 2022 - 22:22

    Sylvana Leidelmeijer:

    Een goed netwerk om je heen maakt het leven een stuk makkelijker en aangenamer Adriënne. Fijne dag!

  • 26 Februari 2022 - 22:23

    Adriënne:

    Dat klopt Sylvana. En jij óók een fijne dag.

  • 26 Februari 2022 - 22:23

    Marian Kruijssen:

    Gefeliciteerd met je kleinzoon! Maak er weer een mooie dag van!

  • 26 Februari 2022 - 22:24

    Adriënne:

    Was een mooie dag Marian.

  • 26 Februari 2022 - 22:24

    Marian Kruijssen:

    Heel fijn!

  • 26 Februari 2022 - 22:26

    Hannelore Van Der Velden:

    Wat lief dat je hele straat meedacht! De boom is hen ook vast aan het hart gegaan. Geniet lekker na, en veel plezier met Nienke!

  • 26 Februari 2022 - 22:26

    Adriënne:

    Allemaal een dubbel gevoel Hannelore. Prachtige boom, maar hij werd gevaarlijk. Komt iets moois voor terug.

  • 26 Februari 2022 - 22:26

    Joke Farfields:

    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Lucas!

  • 26 Februari 2022 - 22:27

    Adriënne:

    Dankjewel Joke en ik neem aan óók Marian.

  • 26 Februari 2022 - 22:27

    Marja De Vries:

    Nog gefeliciteerd lieverd met je kleinzoon. Weet je ik vind je echt een "stoer wijf" met heel veel respect. Je doet het toch maar! Dus bij deze een respect-knuffel!

  • 26 Februari 2022 - 22:28

    Adriënne:

    Daar ben ik blij mee lieve Marja!

  • 26 Februari 2022 - 22:28

    Marianne Revenich:

    Je bent een bikkel!

  • 26 Februari 2022 - 22:28

    Adriënne:

    Dankjewel Marianne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriënne

Oma worden kun je maar één keer in je leven. Je kunt nog veel kleinkinderen krijgen, maar dan ben je al oma. In maart 2007 werden Hannie en ik oma van Lucas. Wisten we eerst niet wat we ons daar bij voor moesten stellen, in de tussentijd is dat geen probleem meer. In 2009 werd ons leven verrijkt met een tweede kleinzoon: Jesse. In 2013 kwam onze kleindochter Nienke het trio compleet maken. Op 8 juli 2011 kregen wij er zomaar drie liefkleindochters bij. Dominique, Stephanie en Nicoline hebben ons hart veroverd en horen er gewoon net zo bij. In 2019 werd Darina geboren, in 2020 kwam Eveline ter wereld. Weer twee liefkleindochters om van te houden. Ook al hebben deze twee oma's vaak een drukke agenda, we nemen de tijd om van de kleinkinderen te genieten. Bezoekjes, logeren, musea, de bioscoop, kamperen, niets is ons te dol. En uiteraard de verjaardagen en andere feestjes. Lange genoten we samen van al onze (lief)kleinkinderen. Op 8 oktober 2021 is oma Hannie onverwacht overleden. We missen haar heel erg. Zo goed en zo kwaad als het kan zet ik dit oma-dagboek nu in mijn eentje voort. Oma Adriënne

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 106369

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: