Een pyjamadag werd het niet - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Een pyjamadag werd het niet - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Een pyjamadag werd het niet

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

21 Februari 2022 | Nederland, Amersfoort

Pyjamadag moest het worden vandaag, maar dat pakte anders uit. Terwijl Nienke zoet zou spelen wilde ik alvast twintig dozen kerstspullen, driehonderd videobanden, wat serviesgoed en restjes verf van zolder halen om daarna uit te zoeken en klaar te zetten voor de kringloop/milieustraat. Dat leek Nienke zo leuk, ze wilde meehelpen.

Halverwege de ochtend hoorde ik een raar geluid, riolering doorgebroken, bijkeuken binnen no time onder water. Het leek op dweilen met de kraan open. Een aantal riooltechnici gebeld, net zo lang tot ik er een had die vandaag nog langs wilde komen. Tegen vieren was de riooltechneut er dan en tegen vijven was het probleem opgelost. Daarna moest het water gaan zakken en begon ik met een beetje hozen.

Pas om zeven uur vanavond had tijd om te koken, samen met Nienke. We maakten verse tomatensoep, daar is ze dol op. Daarna samen eten en toen was het voor haar ineens al bedtijd.

Gelukkig hadden we gisteren een leuke dag. Eerst een lekker zondagsontbijtje met een eitje, daarna spulletjes inpakken om naar Leusden te gaan. We hebben écht een heerlijk ontspannen middag in de Octopus in Leusden gehad. In het diepe, in het ondiepe, in het bubbelbad en Nienke uiteraard op de glijbaan. We bleven tot we door de badmeester het bad uitgejaagd werden. Later thuis eerst een kopje koffie en daarna eindeloos boter, kaas en eieren gespeeld.

Hopelijk gaat het morgen beter. Ik ga nu aan de poets, want het waterpeil mag dan gezakt zijn, de smurrie is blijven liggen.

Fijne avond en alvast welterusten.

• 21 Februari 2022 - 23:19

Jeroen Van Der Schaal:

Getverdrerrie!

• 21 Februari 2022 - 23:20

Adriënne:

Niet echt je dat Jeroen! Maar ik heb gemerkt dat ik mijn vrouwtje kan staan! En dat voelt goed.

• 21 Februari 2022 - 23:20

Jeroen Van Der Schaal:

Ik ken dat vrouwtje wel Adriënne!

• 21 Februari 2022 - 23:21

Adriënne:

Tja Jeroen, je bent mijn 'baas'. Kan niet anders dat je me een beetje kent.

• 21 Februari 2022 - 23:22

Kitty Kruijt:

Wat een pech! Gelukkig is Nienke bij je.

• 21 Februari 2022 - 23:22

Adriënne:

Dat scheelde een hoop Kitty. Voor haar mocht ik niet in paniek raken, ik weet niet of ik het anders zo gekund zou hebben. Nou ja, mijn eerste ervaring als alleenstaande en zelfstandige vrouw is achter de rug en ik vind dat ik het goed gedaan heb.

• 21 Februari 2022 - 23:23

Kitty Kruijt:

Zeker Adriënne, je kan het!

• 21 Februari 2022 - 23:23

Adriënne:

Dat klopt Kitty, maar dat wist ik nog niet. Hannie loste dit soort zaken altijd op.

Kitty Kruijt:

En kijk Adriënne, jij kan het ben trots op je!

Dankjewel lieve Kitty!

Tonneke Bakkeren:

Oh meid toch, wat een schrik. Geweldig opgelost!

Adriënne:

Echt schrikken Tonneke. Maar gelukkig is alles opgelost. Ik moet alleen morgen nog een kapvergunning aanvragen. Een van de bomen in de voortuin is door Eunice zo scheef komen te staan dat de takken al op het dak rusten. Daar moet geen storm meer overheen komen. Heel erg jammer voor de mooie boom, maar die is niet meer te redden. Hopen dat ik met spoed een vergunning kan aanvragen.

• 21 Februari 2022 - 23:26

Sylvana Leidelmeijer:

He wat vervelend van de riolering. Maar wel fijn dat jullie samen genoten hebben in de Octopus!

• 21 Februari 2022 - 23:26

Adriënne:

Dat was inderdaad fantastisch Sylvana. En ik moet zeggen, dat vandaag geen pyjamadag werd viel ook wel mee. Nienke, en ik denk veel andere kinderen, hebben door corona wel geleerd dat lang niet altijd alles door kan gaan. Ze was er gelaten onder. 'Gaan we dat toch morgen doen oma. Of donderdag.'

• 21 Februari 2022 - 23:27

Sylvana Leidelmeijer:

Lief kind en lief voor haar oma Adriënne. Wat je aan liefde geeft, krijg je terug in welke vorm dan ook!

• 21 Februari 2022 - 23:28

Adriënne:

Ze is in alle opzichten lief Sylvana. En ze is graag bij mij.

• 21 Februari 2022 - 23:30

Corry Gielen-Visser:

Veiligheidsgevaar behoeft geen vergunning hoor Adriënne, foto’s maken en je bent gedekt!

• 21 Februari 2022 - 23:30

Adriënne:

Dat wist ik niet Corry. Dankjewel. Misschien dan maar meteen een bomenman bellen.

• 21 Februari 2022 - 23:31

Strak plan Adriënne!!

• 22 Februari 2022 - 20:52

Adriënne:

Wel een kapvergunning nodig Corry. Ik woon in een beschermd stadsgezicht. Maar gemeente heeft adequaat gereageerd. Binnen twee uur had ik een noodkapvergunning. Nu een bomenman aan het zoeken.

• 22 Februari 2022 - 20:53

Corry Gielen-Visser:

Van dat beschermde gebied wist ik niet Adriënne, maar goed om te weten en snel geregeld.

Anita Timmermans:

Wat een verschrikkelijke dag Adriënne zoiets wil niemand meemaken. Sterkte hoor.

Adriënne:

Gaat goedkomen Anita. Ik kan blijkbaar meer dan ik denk.

Heldine Dunlop:

Dat was een snelcursus crisismanagement en volgens mij ben je met vlag en wimpel geslaagd! Chapeau!

Adriënne:

Moest ik even om grinniken Heldine. Dankjewel voor deze glimlach.

• 22 Februari 2022 - 20:55

Wilma Rodermond:

Wat een avonturen weer, leuke en minder leuke, maar herinneringen voor het leven voor Nienke. Wat ben je toch een super oma, een voorbeeld voor velen, girl power noemen ze dat!

• 22 Februari 2022 - 20:56

Adriënne:

Dankjewel Wilma voor het grote compliment. Ik heb het gered en dat geeft zelfvertrouwen.

• 22 Februari 2022 - 20:57

Ursula Sterk:

Oeps. En dan die geur. Je hebt t weer getackeld. En een leuke dag met je kleindochter geeft je weer energie.

• 22 Februari 2022 - 20:57

Adriënne:

Zeker Ursula. We gaan genieten samen.

Ursula Sterk:

Goed bezig Adriënne!!!

Loes De Groot:

Och wat een ellende! Gelukkig is het nu gerepareerd en jou kennende weer helemaal schoon. Maak er vandaag een dubbel mooie oma-kleindochterdag van!

Adriënne:

Ja Loes, alles schoon. Nu met de den aan de slag. Volgende probleem.

• 22 Februari 2022 - 20:59

Loes De Groot:

Door de storm gebeurd Adriënne?

Adriënne:

Ja Loes. Hij staat gelukkig nog, maar een volgende storm overleefd hij niet.

Doe voorzichtig Adriënne!!

Adriënne:

Ik kan er niet veel aan doen Loes. Ik heb net een noodkapvergunning aangevraagd, het is nu aan de gemeente hoe snel ze komen.

• 22 Februari 2022 - 21:01

Loes De Groot:

Hopelijk komt de vergunning snel en blijft een volgende storm heel lang weg.

• 22 Februari 2022 - 21:01

Adriënne:

De gemeente kan wel werken Loes, om half twaalf komt er iemand langs. Nu maar duimen dat ze de vergunning afgeven.

• 22 Februari 2022 - 21:02

Dat is super Adriënne!

• 22 Februari 2022 - 21:02

Adriënne:

Yes Loes, kapvergunning gekregen. Het werd gelukkig als een noodsituatie gezien. Nu nog iemand zoeken om te kappen. En ik heb moeten tekenen dat ik in november een nieuwe boom ga planten. Dat is omdat ik in beschermd stadsgezicht woon. Ga Ik zeker doen.

Loes De Groot:

Top Adriënne! Hier in Soesterberg zit ook een hoveniersbedrijf mocht je niemand kunnen vinden die tijd heeft.

Annelies Caers:

Powerwoman! Je doet het toch maar even allemaal. Respect!

Adriënne:

Dankjewel Annelies. Je kunt blijkbaar veel als het moet.

Mariska Bakker:

Oh nee, wat een puinzooi! Gelukkig is het opgelost, nu weer lekker genieten met je kleindochter!

Adriënne:

De puinzooi is inderdaad weg Mariska. Gisteren tot bijna twaalf uur bezig geweest. Hier en daar moet nog een en ander drogen. Zal over een paar dagen ook wel weer in orde zijn.

Greetje Otto:

Jeemig, wat een ellende!

Adriënne:

Ja Greetje, maar gelukkig is het maar materie.

• 22 Februari 2022 - 21:13

Marian Kruijssen:

Goed bezig Adriënne. Gelukkig leven en genieten met je kleindochter!

• 22 Februari 2022 - 21:13

Adriënne:

Gaan we zeker doen Marian.

Rianne Van Der Meer:

Dat is schrikken! Toi toi met opruimen e.d. maar fijn dat je kleindochter er is.

Adriënne:

Dat is echt heerlijk Rianne. Gezellige kletskous.

Janny Bos:

Tjonge wat een ontdekking en goed afgehandeld door jou! Fijn dat Lienke bij jou was en dat zij enige afleiding kon geven en je 'helpen'. Jullie hebben wel een heel bijzonder band!

Adriënne:

We zijn heel graag samen Janny.

Debora Bulthuis:

Ai! En hoe het toch weer goed kwam!

Adriënne:

Het was heftig Debora, maar ook goed om te merken dat ik het op kon lossen. Voorheen deed Hannie dit soort dingen, maar blijkbaar kan ik meer dan ik denk.

• 22 Februari 2022 - 21:16

Dayenne Van Hulst:

Mooi Adrienne dat het zo is opgelost. En ja, jij kunt meer dan je denkt!

• 22 Februari 2022 - 21:17

Adriënne:

Ja Dayenne, dat was en is het!

• 22 Februari 2022 - 21:18

Janny Bos:

Wat een geweldige foto van jullie samen in het zwembad!

• 22 Februari 2022 - 21:18

Adriënne:

Vind ik nou óók Janny. Gemaakt door een heel aardig tienermeisje.

• 22 Februari 2022 - 21:19

Wat lieffff!!!

Janny Bos:

Die foto van de smurrie is een ander verhaal. Dat ziet er niet uit, daar ben je echt niet blij mee. Stonk het ook erg?

Adriënne:

Stank was niet te harden Janny. Hangt nog steeds in de bijkeuken. Gelukkig niet in het hele huis.

Henny De Veen:

Jeetje ... !!!

• 22 Februari 2022 - 21:21

Adriënne:

Is weer allemaal schoon Henny. Was wel een vies klusje.

• 22 Februari 2022 - 21:21

Sylvia Hulscher:

Oh my God!

Adriënne:

Was vreselijk Sylvia, maar inmiddels weer schoon.

Wat is dit op die foto?

Adriënne:

Wat er zo in je riool zit Tos. Toiletpapier, ontlasting etc.

• 22 Februari 2022 - 21:25

Wilma Rodermond:

Echt gemeend Adriënne, je bent een powervrouw!!!!

• 22 Februari 2022 - 21:25

Adriënne:

Dankjewel Wilma. Beetje trots wel op mezelf, hoe ik alles heb opgelost. Helemaal nieuw voor mij. Dikke kus.

• 22 Februari 2022 - 22:10

Wilma Rodermond:

Dikke kus terug Adriënne, en wat zou Hannie trots op je zijn!

• 22 Februari 2022 - 22:11

Wilma Rodermond:

Dikke kus terug Adriënne, en wat zou Hannie trots op je zijn!

• 22 Februari 2022 - 22:11

Oh, wat erg Adriënne!

• 22 Februari 2022 - 22:12

Adriënne:

Ja Tos, dat was het. Maar inmiddels alles weer opgeruimd!

• 22 Februari 2022 - 22:13

Hè gelukkig Adriënne!

Adriënne

Oma worden kun je maar één keer in je leven. Je kunt nog veel kleinkinderen krijgen, maar dan ben je al oma. In maart 2007 werden Hannie en ik oma van Lucas. Wisten we eerst niet wat we ons daar bij voor moesten stellen, in de tussentijd is dat geen probleem meer. In 2009 werd ons leven verrijkt met een tweede kleinzoon: Jesse. In 2013 kwam onze kleindochter Nienke het trio compleet maken. Op 8 juli 2011 kregen wij er zomaar drie liefkleindochters bij. Dominique, Stephanie en Nicoline hebben ons hart veroverd en horen er gewoon net zo bij. In 2019 werd Darina geboren, in 2020 kwam Eveline ter wereld. Weer twee liefkleindochters om van te houden. Ook al hebben deze twee oma's vaak een drukke agenda, we nemen de tijd om van de kleinkinderen te genieten. Bezoekjes, logeren, musea, de bioscoop, kamperen, niets is ons te dol. En uiteraard de verjaardagen en andere feestjes. Lange genoten we samen van al onze (lief)kleinkinderen. Op 8 oktober 2021 is oma Hannie onverwacht overleden. We missen haar heel erg. Zo goed en zo kwaad als het kan zet ik dit oma-dagboek nu in mijn eentje voort. Oma Adriënne

Actief sinds 20 Dec. 2006