Tweede week meivakantie ook omgevlogen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Tweede week meivakantie ook omgevlogen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Tweede week meivakantie ook omgevlogen

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

08 Mei 2022 | Nederland, Amersfoort

En ook de tweede week van de meivakantie zit er al weer op. Wat is dat snel gegaan.

Een week van spelletjes spelen en badmintonnen. Kasten opruimen en naar de milieustraat, van voorlezen en samen een presentatie maken voor een spreekbeurt.

Zwemmen stond ook weer op het programma, dit keer in Bunschoten.

We gingen naar het klimbos in Lage Vuursche. Omdat ik wist dat we voorbij paleis Soestdijk zouden komen had ik van alles verteld over de koningin die daar heel lang woonde. Eenmaal ter plaatse bleek toch een generatiekloof. 'Nee oma, dat is geen paleis, dat is het Pietenhuis, ' riepen ze in koor. Evengoed vonden ze het wel leuk om het in het echt te zien. Een middagje lang klommen ze tussen de zes en twintig meter boven de grond. Voor mij vooral een stijve nek en hartkloppingen. Mocht de pret niet drukken.

Donderdagavond haalden we oudste van het station. Hij was voor het eerst alleen met de trein gekomen.Best spannend als je vijftien bent, maar goed gegaan. In vergelijking met de auto vond hij alleen de stoelen wel hard. Tja, luxeproblemen zijn óók problemen.

Vrijdag vierden we de verjaardag van (oma) Hannie,daar schreef ik al over.

Gisteren maakten we een fikse wandeling in de Kaapse bossen, waar de kleinkinderen nog nooit geweest waren. Het was naar hun zin, of zoals middelste het verwoordde: 'Dit is een bos zoals een bos bedoeld is.' Uiteraard was er onderweg een picknick.

Er werd deze week ook weer gebakken,jongste bakte zandkoekjes en middelste maakte voor het eerst frikandellenbroodjes. Robert van Beckhoven zou zeggen: ' Aan het uiterlijk kan nog wel wat verbeterd worden, de smaak is fantastisch!'

En dan vanmorgen ontbijten en opruimen. Nog een laatste kop koffie samen en toen was het tijd om te gaan. Er wachtte ons een lekkere lunch en voor mij moederdagcadeautjes van alle (schoon)kinderen.Voel me verwend.

Nu terug in een doodstil huis. Ik zal er weer even aan moeten wennen. We hadden het zo heerlijk samen.

• 09 Juli 2022 - 22:39

Irma Ruijgrok:

Geweldige momenten weer gehad en ja, dan valt de stilte zo hard. Woorden ontbreken mij even.

• 09 Juli 2022 - 22:39

Adriënne:

Woorden hoeven óók niet altijd Irma. We begrijpen elkaar nu gewoon zonder.

Remko Schotsman:

Wat zijn ze gezegend met zo een superoma.

Adriënne:

En ik met superkleinkinderen Remko. Je hebt geen idee wat ze vooral het laatste half jaar voor me, al dan niet bewust, gedaan hebben.

Julia Kock:

Ziet er gezellig uit!

• 09 Juli 2022 - 22:41

Adriënne:

Was óók weer zo'n leuke week Julia. Omgevlogen!

Merelijne De Wit:

Super. Alleen z’n mei vakantie gaat altijd snel voorbij, vooral als ze met oma (en in mijn geval opa) uitstapjes gaan doen en ook nog eens met mama. Ik heb nog een weekje voor mezelf.

Adriënne:

Het vliegt om Merel. Geniet van je weekje!

Merelijne De Wit:

Adriënne gaat goed komen. Morgen moet ik wel naar school…en voor de rest mooi weer, dus alles vol gepland.

Adriënne:

Gezellig Merel. Ik ga juist weer aan het werk. Maar ik werk graag, mij hoor je niet klagen.

Merelijne De Wit:

Adriënne ik ook, ben blij dat ik volgende week weer naar de mensen kan. Heb al weer wat leuke dingen gepland. Maar is wel fijn deze week zon & theorie (auto) leren…het is eindelijk zo ver. Normaal wat lastiger om daar tijd voor te maken.

Adriënne:

Strak plan, je rijbewijs halen Merel. Geeft je vrijheid.

Merelijne De Wit:

Adriënne ja wel spannend…maar laatste paar weken vind ik het steeds leuker.

Top Merel. Dat kun jij!

Loes De Groot:

Wat zijn jullie een mooie familie samen. Elke keer weer mooie nieuwe herinneringen maken waar iedereen blij van wordt. Geniet en koester dit lieve Adriënne!!

Annelies Caers:

Wat een mooie herinneringen zijn er weer gemaakt en wat een supercalifragilisticexpialidociousoma vind ik je.

Adriënne:

OMG Annelies, een woord dat ik heel intrigerend vond, maar nooit goed heb kunnen uitspreken. Toevallig heb ik wel fantastische kleinkinderen!

Leny Neutelings:

Geweldig!

Anita Timmermans:

Wat een super week weer Adriënne met super kleinkinderen en een super oma!

Adriënne:

Echt wel Anita, drie keer super is niks teveel gezegd.

Marry Enthoven:

Fijn dat je zo hebt genoten samen met je kleinkinderen.

Adriënne:

Ze helpen me ongemerkt zo Marry. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Margreet Vilijn:

Weer gezellige en leuke dagen om tevreden op terug te kijken zeg. Kinderen krijgen een hoop leuke jeugdherinneringen. Mede dankzij een ondernemende oma die niet bij de pakken is gaan neerzitten. Pietenhuis en generatie kloof, geweldig!!

Adriënne:

Zo voelde ik het echt Margreet, een generatiekloof. Ik ben inderdaad niet bij de pakken gaan neerzitten, maar ik heb het vaak nog heel moeilijk. Vooral de avonden en nachten zijn eenzaam. De kleinkinderen bij me hebben is erg fijn. Het is ook leuk van alles met ze te ondernemen. Ze vinden zoveel dingen leuk.

Leny Hartong:

Ziet er weer heel gezellig uit, mooie en waardevolle herinneringen voor allen.

Adriënne:

Waren waardevolle weken Leny.

Debora Bulthuis:

Wat weer een super weekje met de kleinkinderen.

Adriënne:

Twee superweken zelfs Debora. Akelig stil nu in huis.

Ursula Sterk:

Wat een heerlijkheid was ‘t weer voor jou.

Adriënne:

Het is nog altijd genieten met de kleinkinderen Ursula. Daarna is het dan wel erg stil, maar dat is de prijs die je betaald voor twee weken logeetjes.

Ursula Sterk:

Adriënne nou dat geloof ik graag. Die stilte is pijnlijk. Dikke knuffel voor jou lieverd.

Irma Ruijgrok:

Ik kan mij voorstellen dat zij het geweldig vonden en jij wat angsten had!

Adriënne:

Gewoon af en toe wegkijken Irma. Dat hielp. En uiteraard zijn ze goed gezekerd. Daar werd echt goed op gelet, of alles nog goed zat als ze weer op een andere baan naar boven gingen.

• 09 Juli 2022 - 22:50

Irma Ruijgrok:

Geweldig! Was dit er in mijn tijd ook maar geweest!

• 09 Juli 2022 - 22:50

Adriënne:

Als je het durft is het groots Irma. Ik heb het nooit gemist in mijn jeugd. Ik had al jong hoogtevrees.

Irma Ruijgrok:

Adriënne ik klom zo hoog dat kon (zonder veiligheidstouwen). Topsport ook nog eens!

Janny Bos:

Ziet er inderdaad doodeng uit, maar wel in het echte bos! Voor mij zijn de bossen van de Lage Vuursche het echte bos en de 'bossen' hier aan de kust zijn namaakbossen.

Adriënne:

Volgens de kleinkinderen waren de Kaapse bossen om het echte bos Janny.

• 09 Juli 2022 - 22:52

Janny Bos:

Adriënne dat las ik. En wat doet Nienke het goed! Geweldig zo sportief!

• 09 Juli 2022 - 22:52

Adriënne:

En ze geniet er zo van Janny. 'Ik hou van uitdagingen oma.'

Janny Bos:

En een komiek is ze ook nog!

Gerda Japin:

Wat is Lucas opeens groot!

Adriënne:

Ja Gerda, hij gaat hard ineens. Ik verbaas me er óók over.

Mooie foto van Lucas!

Echte puber Janny.

Janny Bos:

Adriënne oh jee, als puber is het leven niet leuk voor je.

Adriënne:

Nee, hij is te klein voor tafellaken en te groot voor een server Janny. Maar af en toe ook zo lief.

Anita Timmermans:

Frikandellenbroodjes zien er lekker uit Adriënne!

Adriënne:

Ze smaakten verrukkelijk Anita. En daar gaat het toch om!

Rina Van Kilsdonk:

Zien er zalig uit !!!!

• 09 Juli 2022 - 22:56

Waren ze ook Rina!

• 09 Juli 2022 - 22:56

Tos Baalman:

Lekker!

Adriënne

Oma worden kun je maar één keer in je leven. Je kunt nog veel kleinkinderen krijgen, maar dan ben je al oma. In maart 2007 werden Hannie en ik oma van Lucas. Wisten we eerst niet wat we ons daar bij voor moesten stellen, in de tussentijd is dat geen probleem meer. In 2009 werd ons leven verrijkt met een tweede kleinzoon: Jesse. In 2013 kwam onze kleindochter Nienke het trio compleet maken. Op 8 juli 2011 kregen wij er zomaar drie liefkleindochters bij. Dominique, Stephanie en Nicoline hebben ons hart veroverd en horen er gewoon net zo bij. In 2019 werd Darina geboren, in 2020 kwam Eveline ter wereld. Weer twee liefkleindochters om van te houden. Ook al hebben deze twee oma's vaak een drukke agenda, we nemen de tijd om van de kleinkinderen te genieten. Bezoekjes, logeren, musea, de bioscoop, kamperen, niets is ons te dol. En uiteraard de verjaardagen en andere feestjes. Lange genoten we samen van al onze (lief)kleinkinderen. Op 8 oktober 2021 is oma Hannie onverwacht overleden. We missen haar heel erg. Zo goed en zo kwaad als het kan zet ik dit oma-dagboek nu in mijn eentje voort. Oma Adriënne

Actief sinds 20 Dec. 2006