Twee relaxte dagen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Twee relaxte dagen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Twee relaxte dagen

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

25 Februari 2022 | Nederland, Amersfoort

Eindelijk dan toch twee relaxte dagen. Gisteren hielden we ons bezig met spelletjes, diamond painting en kleuren. En een ritje langs de Mac. Af en toe moet je als oma iets voor je kleinkind over hebben. We mochten het restaurant wel in, maar na al die tijd vindt Nienke het gewoon gezelliger om in de auto te eten. Je zou ze toch!

Vandaag kwam dochter en tante Frederike óók een paar nachtjes logeren. Dat was feest! Vanmorgen hebben we alleen geluierd en boodschappen gedaan in de regen. Vanmiddag scheen de zon en waren we in de dierentuin. Voor Nienke heel lang geleden. Ze genoot van alle dieren, giraffen en reuzenschildpadden waren favoriet. En de leeuwen waren spectaculair. Kwamen gewoon met ons spelen. Maar goed dat er een dikke glazen ruit tussen zat. We hadden het zo naar onze zin dat we tot sluitingstijd gebleven zijn.

Vanavond pasta pesto gemaakt. Pasta hoef je uitaard alleen te koken, maar de pesto maakte ik vers. Heerlijk.

Kleindochter slaapt nu en dochter en ik zitten nog wat na te mijmeren.

Welterusten voor straks allemaal!

Heldine Dunlop:

Tjee..... wat een leuke dag! De dierentuin van Amersfoort daar wil ik ook weer eens naar toe!

Adriënne:

Keertje samen heen gaan Heldine?

Heldine Dunlop:

Yesss... love it!

• 26 Februari 2022 - 21:41

Wilma Rodermond:

Super!!!!

• 26 Februari 2022 - 21:42

Adriënne:

Was inderdaad leuk Wilma.

Mariska Bakker:

Fantastische dag Adriënne ... koesteren.

Adriënne:

Dat gaan we zeker doen Mariska.

Mo Van Der Werf:

Ik begrijp heel goed waarom Nienke zo graag bij jou is! Eén en al liefde!

• 26 Februari 2022 - 21:44

Van twee kanten Mo!!!

• 26 Februari 2022 - 21:44

Gerda Timmermans:

Wat een leuke foto's en fijn twee relaxte dagen samen.

• 26 Februari 2022 - 21:45

Adriënne:

Na twee lastige dagen was het wel genieten Gerda.

• 26 Februari 2022 - 21:45

Julia Kock:

Wat een dag met een gouden randje weer! En nu…ik snap dat ze prima geslapen heeft na een hoofdstuk in dat leuke boekje!

• 26 Februari 2022 - 21:46

Adriënne:

Ze krijgt het niet uit voor ze naar huis gaat Julia. En dat vindt ze heel jammer!

• 26 Februari 2022 - 21:47

Julia Kock:

Dat mag ze toch wel even lenen dan van oma Adriënne toch?

• 26 Februari 2022 - 21:47

Adriënne:

Nee Julia, want dan zie ik het nooit meer terug.

Loes De Groot:

Wat een heerlijke dagen zijn het geweest voor jullie en zo te zien hebben de dieren de mensen gemist want wat is een dierentuin zonder bezoek. Geniet lekker na lieverd!

Adriënne:

Dat doen we nog dagen Loes!

Marian Kruijssen:

Leuke foto's en lekker genieten van jullie dagen samen!

• 26 Februari 2022 - 21:51

Adriënne:

En genoten hebben we Marian!

• 26 Februari 2022 - 21:51

Janny Bos:

Ook al diamond painting? Wel een geduldklusje. Ziet er inderdaad uit als een hele relaxte dag. Fijn om dat mee te maken. Geniet er maar goed van Adriënne!

Adriënne:

Het was heerlijk na alle rompslomp Janny! Fijn dat ze woensdag vroeg of ze mee terug mocht. Want dat was eigenlijk niet de bedoeling. Maar we zijn flexibel en in de agenda stond een rustdag zonder afspraken, dus het kon.

Rita Ackerstaff:

Geweldig om te zien hoe jullie samen hebben genoten van deze dagen, dit pakt niemand jullie meer af!!

Adriënne:

En zo is dat Rita. We kijken nu al uit naar de mei-vakantie!

• 26 Februari 2022 - 21:53

Irma Ruijgrok:

Waar gaat het kuikentje uit het boek heen?

• 26 Februari 2022 - 21:53

Adriënne:

Ik dacht naar Portugal Irma.

Irma Ruijgrok:

Memory is hersengymnastiek. Wie heeft er gewonnen?

Adriënne:

Dit keer won tante, dat vond Nienke maar lastig Irma.

Irma Ruijgrok:

Dat is ook lastig Adriënne. Maar zoals de "grote mensen" weten hoort dit bij groter worden. Je kunt niet altijd winnen. Het gaat om samen iets leuks doen!

• 26 Februari 2022 - 21:55

Irma Ruijgrok:

Fotograaf Nienke: Jong geleerd...

• 26 Februari 2022 - 21:56

Adriënne:

... is oud gedaan toch Irma.

• 26 Februari 2022 - 21:56

Irma Ruijgrok:

En de kneepjes van een prof meekrijgen Adriënne!

• 27 Februari 2022 - 22:09

Ursula Sterk:

Wat heerlijk. Quality time.

• 27 Februari 2022 - 22:09

Adriënne:

Dat was het zeker Ursula. Nu even alleen, maar morgen een midweek naar Frankrijk met mijn oudste broer.

• 27 Februari 2022 - 22:10

Ursula Sterk:

Ook dat is weer fijn Adriënne. Samen zijn ook. En... genieten.

• 27 Februari 2022 - 22:10

Adriënne:

Probeer ik wel te doen Ursula.

Adriënne

Oma worden kun je maar één keer in je leven. Je kunt nog veel kleinkinderen krijgen, maar dan ben je al oma. In maart 2007 werden Hannie en ik oma van Lucas. Wisten we eerst niet wat we ons daar bij voor moesten stellen, in de tussentijd is dat geen probleem meer. In 2009 werd ons leven verrijkt met een tweede kleinzoon: Jesse. In 2013 kwam onze kleindochter Nienke het trio compleet maken. Op 8 juli 2011 kregen wij er zomaar drie liefkleindochters bij. Dominique, Stephanie en Nicoline hebben ons hart veroverd en horen er gewoon net zo bij. In 2019 werd Darina geboren, in 2020 kwam Eveline ter wereld. Weer twee liefkleindochters om van te houden. Ook al hebben deze twee oma's vaak een drukke agenda, we nemen de tijd om van de kleinkinderen te genieten. Bezoekjes, logeren, musea, de bioscoop, kamperen, niets is ons te dol. En uiteraard de verjaardagen en andere feestjes. Lange genoten we samen van al onze (lief)kleinkinderen. Op 8 oktober 2021 is oma Hannie onverwacht overleden. We missen haar heel erg. Zo goed en zo kwaad als het kan zet ik dit oma-dagboek nu in mijn eentje voort. Oma Adriënne

Actief sinds 20 Dec. 2006