Kleine, grote meid - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Kleine, grote meid - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Kleine, grote meid

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

19 Februari 2022 | Nederland, Amersfoort

Gisteren begon de voorjaarsvakantie in regio Noord. Ik zou Nienke op gaan halen, maar storm Eunice gooide roet in het eten. Vandaag gaf ik twee lezingen in de mooie Stad van Cahen, ik moest daar om twaalf uur zijn. Dus half zeven opgestaan om Nienke alsnog op te halen. Moest lukken dacht ik.

Het werd echter een race tegen de klok. Omleidingen vanwege bomen op de weg, veel reparaties aan het wegdek op verschillende plaatsen. Files dus. Net niet gehaald, tien over twaalf kwamen we hijgend bij de Stad van Cahen aan. Nienke ontpopte zich als een fantastische hulp. Ze hielp met koffie en thee zetten, zette kopjes klaar en stond bij de deur om QR-codes te scannen. Dat laatste vond ze spannend, maar wat deed ze het goed.

Tussen de twee lezingen konden we even op adem komen en genieten van het mooie gebouw en de kunst. Ik ken het natuurlijk, maar kleindochter was onder de indruk.

Om half zes waren de laatste gasten vertrokken en konden wij op huis aan. Met vooruitziende blik had ik gisteren al pastasaus met veel groenten gemaakt dus tegen half zeven zaten we aan tafel. Na het eten zette Nienke koffie voor ons allebei en deden we nog een spelletje.

Nu ligt ze uitgeteld op bed en deze oma gaat het ook niet laat maken. Trots op mijn kleindochter en ook een beetje op mezelf. Ik zag er erg tegenop om weer echt een klus goed neer te zetten, maar het is me gelukt. Morgen gaan we iets rustiger aan doen. Fijne avond allemaal.


  • 20 Februari 2022 - 22:33

    Anita Timmermans:

    Wat een leuk verhaal weer Adriënne, en een lieve kleindochter die zo geweldig jou kan helpen. Super!

  • 20 Februari 2022 - 22:34

    Adriënne:

    Altijd een feestje als ze hier is Anita.

  • 20 Februari 2022 - 22:36

    Rianne Van Der Meer:

    Wat een goede hulp heb je gehad.

  • 20 Februari 2022 - 22:36

    Adriënne:

    Dag mag je wel zeggen Rianne. Er waren verder alleen maar volwassen en ze vonden het eigenlijk heel vertederend om door zo'n jong meisje gecontroleerd te worden. Ze stelde keurig een vraag over de voorletter van naam of achternaam en bij een groen scherm zei ze netjes: 'U bent welkom, u mag doorlopen.' Dat laatste had ik haar natuurlijk ingefluisterd, maar ze vergat het niet één keer!

  • 20 Februari 2022 - 22:37

    Rianne Van Der Meer:

    Een topper is ze Adriënne ... en jij hebt weer genoten...

  • 20 Februari 2022 - 22:37

    Wilma Rodermond:

    Daar kan je trots op zijn, geweldig Nienke!

  • 20 Februari 2022 - 22:38

    Adriënne:

    Ben ik ook Wilma. En ook op mezelf. Voor het eerst weer in het openbaar spreken over kunst. Ik wist niet of ik het al zou kunnen, maar het is gelukt.

  • 20 Februari 2022 - 22:38

    Wilma Rodermond:

    Trots op je Adriënne, enne je staat er niet alleen hoor, Hannie is bij je!

  • 20 Februari 2022 - 22:39

    Melanie Van Den IJssel:

    Klinkt als een geslaagde dag, die beslist voldaan aanvoelt.

  • 20 Februari 2022 - 22:39

    Adriënne:

    Zeker Melanie. Ongemerkt heb ik de afgelopen maanden toch al wel stapjes gezet. Moe, maar voldaan.

  • 20 Februari 2022 - 22:40

    Melanie Van Den IJssel:

    Je bent een kanjer Adriënne. Respect hoe jij jouw lief herdenkt en toch tegelijkertijd van het leven probeert te genieten ondanks dat vreselijke gemis.
    Iedereen doet het op zijn eigen manier, maar jouw manier vind ik intens bijzonder, vol warmte en verdriet in een. Dat maakt het zo mooi.

  • 20 Februari 2022 - 22:40

    Adriënne:

    Dankjewel Melanie. Ik doe er niet echt mijn best voor, het komt direct voort uit mijn gevoel. Ik weet zeker dat Hannie gewild zou hebben dat ik verder ging. Verder met de vrouw zijn die ik ben, maar ook de oma die ik ben. Het is niet altijd gemakkelijk, maar het voelt ondanks alles al mijn enige juiste weg.

  • 20 Februari 2022 - 22:41

    Melanie Van Den IJssel:

    Dat geloof ik meteen Adriënne, dat het niet altijd gemakkelijk is. Je gevoel volgen is dan ook een beste keuze.

  • 20 Februari 2022 - 22:42

    Mariska Bakker:

    Goed gedaan Adriënne. En supergoed van Nienke dat ze je zo goed helpt, en een heerlijk bakkie koffie toe van haar!

  • 20 Februari 2022 - 22:42

    Adriënne:

    Het is genieten van en met haar Mariska. Ze praat ook heel veel over oma Hannie. Soms intens verdrietig en het volgende moment springt ze weer lachend op als we een spelletje doen of zo. Fantastische kleindochter.

  • 20 Februari 2022 - 22:43

    Mariska Bakker:

    Kinderen zijn zo puur en oprecht hè. Ik vind het heerlijk om te zien dat ze je zoveel troost maar vooral ook vreugde en liefde geeft Adriënne.

  • 20 Februari 2022 - 22:43

    Loes De Groot:

    Wat doe je het goed lieverd en met Nienke als steun en toeverlaat is het fantastisch gelopen! Trots op jullie en geniet van dit samenzijn.

  • 20 Februari 2022 - 22:44

    Adriënne:

    Gaan we zeker doen Loes. Morgen lekker ontspannen in de Octopus in Leusden. Maandag zien we wel weer wat er op ons pad komt. Nienke vindt het ook heerlijk om achterop de fiets mee te gaan. 'Want jij rijdt zo lekker hard oma!' Dus als het weer het toelaat gaan we dat zeker ook nog doen.

  • 20 Februari 2022 - 22:46

    Loes De Groot:

    Koffie is zo gezet hoor Adriënne!

  • 20 Februari 2022 - 22:46

    Adriënne:

    Ik weet het Loes, ik weet het. Mochten we in de buurt zijn dan bel ik even. Maar, hangt echt van het weer af.

  • 20 Februari 2022 - 22:47

    Loes De Groot:

    Ik zag net dat het maandag niet best wordt Adriënne, maar jullie zijn altijd welkom!

  • 20 Februari 2022 - 22:47

    Adriënne:

    Weet ik Loes en dat is een fijne gedachte!

  • 20 Februari 2022 - 22:47

    Annelies Caers:

    Dikke duim en kus!

  • 20 Februari 2022 - 22:48

    Julia Kock:

    Heerlijk die samenwerking!

  • 20 Februari 2022 - 22:48

    Adriënne:

    Goed team zijn we Julia. Zo heerlijk dat ze zo graag bij me is.

  • 20 Februari 2022 - 22:48

    Julia Kock:

    Zeker weten Adriënne!!!

  • 20 Februari 2022 - 22:49

    Kitty Kruijt:

    Wat een lieverd is ze!

  • 20 Februari 2022 - 22:49

    Adriënne:

    Dat weet je toch Kitty. Dat was ze met haar drie jaar al, en ze wordt steeds liever. Begrijpender ook. Door de dood van Hannie misschien wel even iets te oud voor haar leeftijd. Maar gelukkig kan ze regelmatig ook kind zijn.

  • 20 Februari 2022 - 22:49

    Anita Timmermans:

    Dat is te zien Adriënne maar ook gezellig voor jou.

  • 20 Februari 2022 - 22:49

    Adriënne:

    Heel fijn om haar bij me te hebben Anita. Zo onbevangen is ze nog. Stelt gewoon de vragen die ze in haar hoofd heeft om dat ze daar mee zit. Vraagt zich niet af of ze het wel kan vragen en dat is voor mij weer heel bevrijdend. Ik probeer op haar niveau te antwoorden en daardoor moet ik bewust nadenken. En dat is heel goed.

  • 20 Februari 2022 - 22:50

    Heldine Dunlop:

    Ik moest wel wel even opzoeken wat of waar de stad van Cahen zich bevond. Als niet Amersfoortenaar zei me dat niets. Zag er spannend uit, wil ik ook wel eens naartoe! En... dat was weer een welbestede en gezellige dag met kleindochter Nienke. Heel erg fijn om te lezen over de band die jullie samen hebben.

  • 20 Februari 2022 - 22:51

    Adriënne:

    Dan gaan wij daar samen een keer heen Heldine. In combinatie met een lunch?

  • 20 Februari 2022 - 22:51

    Lucienne Kleisen:

    Wat een avontuur, en met een mooie afloop.

  • 20 Februari 2022 - 22:52

    Adriënne:

    Logeerpartijtjes zijn altijd vol avonturen Lucienne.

  • 20 Februari 2022 - 22:52

    Etienne De Bree:

    Jullie zijn een gouden combinatie!

  • 20 Februari 2022 - 22:53

    Adriënne:

    Zeker Etienne. Zo'n lieve kleine grote schat.

  • 20 Februari 2022 - 22:54

    Marian Kruijssen:

    Super Adrienne! Verder veel genieten! Dag!

  • 20 Februari 2022 - 22:54

    Adriënne:

    Wij gaan zeker nog meer genieten Marian.

  • 20 Februari 2022 - 22:56

    Leny Hartong:

    Zo bijzonder fijn, samen met je kleindochter. Jullie hebben dat weer goed gedaan. Nu rustiger aan en genieten van en met elkaar. Nog maar even niet op de wind, vanwege fikse windvlagen. Veel plezier samen!

  • 20 Februari 2022 - 22:56

    Adriënne:

    Dat plezier hebben gaat wel lukken Leny. We zijn met weinig en thuis óók heel tevreden en blij met elkaar.

  • 20 Februari 2022 - 22:56

    Leny Hartong:

    Fiets i.p.v. wind!

  • 20 Februari 2022 - 22:57

    Adriënne:

    Dat vermoedde ik al Leny.

  • 20 Februari 2022 - 22:57

    Tos Baalman:

    Wat heerlijk hè als je kleinkinderen hebt.

  • 20 Februari 2022 - 22:58

    Adriënne:

    Die helpen me door heel wat moeilijke momenten heen Tos.

  • 20 Februari 2022 - 22:58

    Margreet Vilijn:

    Zo, twee dames die enorm trots op zichzelf mogen zijn!

  • 20 Februari 2022 - 22:58

    Adriënne:

    Zijn we ook Margreet. Vooral Nienke zegt dat regelmatig hardop.

  • 20 Februari 2022 - 22:59

    Sylvana Leidelmeijer:

    Wat lief zo'n goede hulp aan je zijde, heerlijk kind!

  • 20 Februari 2022 - 22:59

    Adriënne:

    Echt een heerlijk kind Sylvana. Zo fijn als ze bij me logeert.

  • 22 Februari 2022 - 21:31

    Ursula Sterk:

    Fijn om te lezen dat je eerste grote klus er weer op zit. Natuurlijk met hulp van je kleindochter. Het weer zit vandaag niet mee. Maar jij bent super-oma en weet vast iets anders te organiseren. Fijne dag vandaag.

  • 22 Februari 2022 - 21:32

    Adriënne:

    Dat komt goed Ursula. We hebben pyjamadag vandaag. We gaan een beetje op zolder rommelen, kerstspullen uitzoeken. Dat vindt Nienke heel leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriënne

Oma worden kun je maar één keer in je leven. Je kunt nog veel kleinkinderen krijgen, maar dan ben je al oma. In maart 2007 werden Hannie en ik oma van Lucas. Wisten we eerst niet wat we ons daar bij voor moesten stellen, in de tussentijd is dat geen probleem meer. In 2009 werd ons leven verrijkt met een tweede kleinzoon: Jesse. In 2013 kwam onze kleindochter Nienke het trio compleet maken. Op 8 juli 2011 kregen wij er zomaar drie liefkleindochters bij. Dominique, Stephanie en Nicoline hebben ons hart veroverd en horen er gewoon net zo bij. In 2019 werd Darina geboren, in 2020 kwam Eveline ter wereld. Weer twee liefkleindochters om van te houden. Ook al hebben deze twee oma's vaak een drukke agenda, we nemen de tijd om van de kleinkinderen te genieten. Bezoekjes, logeren, musea, de bioscoop, kamperen, niets is ons te dol. En uiteraard de verjaardagen en andere feestjes. Lange genoten we samen van al onze (lief)kleinkinderen. Op 8 oktober 2021 is oma Hannie onverwacht overleden. We missen haar heel erg. Zo goed en zo kwaad als het kan zet ik dit oma-dagboek nu in mijn eentje voort. Oma Adriënne

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 106364

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: