Weekje met oudste kleinzoon - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Weekje met oudste kleinzoon - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Weekje met oudste kleinzoon

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

09 Januari 2022 | Nederland, Amersfoort

Een nieuw jaar, een nieuw oma-dagboek. In 2021 ben ik blijven steken bij de zomervakantie. Daarna zagen de oma’s en de kleinkinderen niet veel. We spraken alleen telefonisch met elkaar. Op 9 oktober zouden we elkaar weer ontmoeten om de twaalfde verjaardag van Jesse te vieren. We hadden er zin in, allebei. De cadeautjes waren al in huis en op 7 oktober had oma Hannie de ingrediënten voor de jaarlijkse verjaardagstaart gekocht.

En toen kwam de nacht van 7 op 8 oktober. De nacht waarin Hannie onverwacht overleed. De verjaardag van Jesse werd niet eens gevierd, die viel in de week tussen het overlijden en de crematie van Hannie. Uiteindelijk heeft hij pas met Kerstmis zijn verjaardagscadeautjes gekregen. De laatste cadeautjes die hij van twee oma’s kreeg.

Natuurlijk hebben de kleinkinderen en ik elkaar nog vaak gezien de laatste tien weken van het jaar, maar het kwam er niet van daar veel over op te schrijven. Nu het nieuwe jaar begint wil ik echt weer beginnen met wat nu ‘Mijn Oma-dagboek’ wordt. Geen uitstapjes meer met beide oma’s, geen foto’s meer van beide oma’s, Het zal raar zijn, zoals alles nog raar is.

Op nieuwjaarsdag kwam Lucas bij mij logeren voor een ruime week. Hij arriveerde op nieuwjaarsdag en was ruim een weekje bij oma. Het was qua activiteiten een saaie week, we mochten niets. Maar samen hebben we veel werk verzet. We hebben 1680 DVD's gesorteerd op alfabet, uit de doosjes gehaald en in mappen gedaan. Dat was een hele klus waar we elke dag wel een paar uur mee bezig waren.

Ondertussen ruimden we de kerstspullen op en reden we een paar keer naar de milieustraat om overtollige spullen, waaronder alle DVD-doosjes, in te leveren.

Ons enige uitje was een bezoekje aan de McDrive. En natuurlijk was er óók tijd om te gamen, samen te eten, koffie te drinken en te kletsen.

Gisteren is oudste kleinzoon weer naar huis gegaan. Het is stil zonder hem. We hadden het heel gezellig zo samen.




  • 12 Februari 2022 - 16:13

    Wilma Rodermond:

    Daar heb je al veel steun van denk ik zo, en gezellig. Awesome work!

  • 12 Februari 2022 - 16:14

    Adriënne:

    Echt al een vent Wilma, sterker dan zijn oma.

  • 12 Februari 2022 - 16:14

    Wilma Rodermond:

    Ja zo gaat het Adriënne, maar het is inderdaad al een hele vent!

  • 12 Februari 2022 - 16:14

    Adriënne:

    Weer een heel andere fase Wilma. En ook weer leuk. Steeds meer een 'volwassen' relatie.

  • 12 Februari 2022 - 16:15

    Joke Farfields:

    Heerlijk hoor, zo'n gezellige hulp!!!

  • 12 Februari 2022 - 16:15

    Adriënne:

    Dat was het zeker Joke. Gezellig én hulp!

  • 12 Februari 2022 - 16:15

    Rita Ackerstaff:

    Fijn dat je oudste kleinzoon weer wat ruimte schept in de chaos, maar vooral ook de gezelligheid van zo'n knul om je heen!

  • 12 Februari 2022 - 16:16

    Adriënne:

    Het eerste was fijn Rita, het tweede nog fijner.

  • 12 Februari 2022 - 16:18

    Loes De Groot:

    Wat een klus zal het geweest zijn maar het is geklaard. En een lekker potje gamen en een Mac bezoek waren vast dankbare kadootjes!!

  • 12 Februari 2022 - 16:18

    Adriënne:

    Echt een klusje Loes. We zullen de uren maar niet tellen. Maar ook heel gezellig.

  • 12 Februari 2022 - 16:19

    Loes De Groot:

    Adriënne ik denk dat jullie hele mooie gesprekken hebben gehad!

  • 12 Februari 2022 - 16:19

    Adriënne:

    Lucas is meer een doener Loes, maar één mooi gesprek hadden we zeker.

  • 12 Februari 2022 - 16:19

    Loes De Groot:

    En dat is voor hem en jou heel waardevol Adriënne.

  • 12 Februari 2022 - 16:20

    Adriënne:

    Ik weet het wel zeker Loes.

  • 12 Februari 2022 - 16:23

    Corry Dictus:

    Super lief, grote knul inmiddels!!

  • 12 Februari 2022 - 16:23

    Adriënne:

    Nog heel even Corry en hij is groter dan ik.

  • 12 Februari 2022 - 16:23

    Julia Kock:

    1680?????

  • 12 Februari 2022 - 16:24

    Adriënne:

    Ja veel hè Julia. Is wel van jaren en jaren. Ik kon nog niet beslissen welke films ik nooit meer ga bekijken en die dus weg hadden gemogen. Dat komt een andere keer.

  • 12 Februari 2022 - 16:24

    Julia Kock:

    Succes!

  • 12 Februari 2022 - 16:24

    Adriënne:

    Inmiddels is de klus geklaard Julia! Alles gesorteerd. Later zoek ik wel uit wat ik niet wil bewaren.

  • 12 Februari 2022 - 16:26

    Debora Bulthuis:

    Wat fijn dat zo’n flinke hulp en ook gezellig natuurlijk. De kleinkinderen helpen je de laatste weken door moeilijke momenten heen.

  • 12 Februari 2022 - 16:26

    Adriënne:

    Drie weken lang waren er steeds één of twee kleinkinderen hier Debora. Heeft mij inderdaad onwijs goed door de moeilijke 'feestmaand' heen getrokken.

  • 12 Februari 2022 - 16:26

    Margreet Van Hensbergen:

    Wat fijn dat én een klus is geklaard én het gezellig was! Tja... en nu weer de allenigheid. Pijnlijk en rauw, én beide is waar! Liefs en kus. Margreet

  • 12 Februari 2022 - 16:27

    Adriënne:

    Tja Margreet, nu weer de allenigheid. Maar binnenkort ga ik je bellen voor een eetafspraak.

  • 12 Februari 2022 - 16:28

    Marian Kruijssen:

    Mooi en gezellig. Vast samen genoten!

  • 12 Februari 2022 - 16:28

    Adriënne:

    Zeker Marian. Echte puber, maar een fijne knul.

  • 12 Februari 2022 - 16:28

    Marian Kruijssen:

    Adriënne ik ben echt blij voor jou.

  • 12 Februari 2022 - 16:28

    Adriënne:

    Dankjewel Marian. Zo fijn dat ik een hechte familie heb.

  • 12 Februari 2022 - 16:30

    Irma Ruijgrok:

    Hier staan de cd's ook gesorteerd en zonder hoesjes in kistjes per genre. Het is een hele klus weet ik nog. Sinds alles gesorteerd is luisteren wij bijna altijd radio. Maar het voelt goed om te weten waar je welke CD kunt vinden 1680 DVD's daar zitten ook vast heel veel herinneringen aan. Fijn dat de klus gedaan is. Ja, ...en dan nu de stilte, de stilte die zo hard kan vallen...

  • 12 Februari 2022 - 16:30

    Adriënne:

    Daar moet ik om grinniken Irma. Ik heb gisteravond voor het eerst sinds drie maanden weer een film gekeken. En ja, uit de zojuist gesorteerde DVD's gekozen.

  • 12 Februari 2022 - 16:30

    Irma Ruijgrok:

    Ja Adriënne, alles ligt je nu weer vers in het geheugen. Meestal draai ik een cd tijdens het strijken. Bijna altijd dezelfde.

  • 12 Februari 2022 - 16:31

    Merel Wit:

    Wel netjes terugzetten nu hè Adriënne!

  • 12 Februari 2022 - 16:32

    Maria Rigter:

    Top samenwerking!!

  • 12 Februari 2022 - 16:32

    Adriënne:

    Dan kunnen wij wel Maria. Sorteren leren ze tegenwoordig niet meer, dat was mijn taak. Maar de rest deed de kleinzoon.

  • 12 Februari 2022 - 16:32

    Anita Timmermans:

    Zo’n hechte band met je kleinkinderen! Fantastisch!

  • 12 Februari 2022 - 16:32

    Adriënne:

    Dat is heerlijk Anita. Maar, ze waren dan ook al heel jong (klein)kind aan huis. En elk jaar kamperen natuurlijk. Dat schept echt een band.

  • 12 Februari 2022 - 16:34

    Janny Bos:

    Wat heerlijk voor je zo'n bijna volwassen kleinzoon om je heen en gezellig samen dingen doen...

  • 12 Februari 2022 - 16:34

    Adriënne:

    Ja Janny, zeker heerlijk. Nog even en hij zit achter het stuur.

  • 12 Februari 2022 - 16:35

    Leny Hartong:

    Heerlijk zo samen!!

  • 12 Februari 2022 - 16:35

    Adriënne:

    Dat was het zeker Leny! Nu weer wennen aan de stilte.

  • 12 Februari 2022 - 16:36

    Marlies Souren:

    Harde werker ben je. Ik ben blij voor je!

  • 12 Februari 2022 - 16:36

    Adriënne:

    Dankjewel Marlies. Was gezellig samen.

  • 12 Februari 2022 - 16:36

    Melanie Van Den IJssel:

    Wie lust hier geen augurkjes...

  • 12 Februari 2022 - 16:36

    Adriënne:

    Ik wel Melanie. Dus niet zo moeilijk te raden wie niet. Ik eet geen vlees dus de augurkjes vlogen spontaan mijn McFish in.

  • 12 Februari 2022 - 16:37

    Joke Farfields:

    Oh, ik haal de augurken er ook uit, áls ik er al eet... brrr, die warme gurken... brrr!!!

  • 12 Februari 2022 - 16:38

    Adriënne:

    Daarin lijk je op Lucas Joke. Of hij op jou. Ik eet die van hem altijd op.

  • 12 Februari 2022 - 16:38

    Rina Van Kilsdonk:

    Wat goed van jullie‼️.

  • 12 Februari 2022 - 16:38

    Adriënne:

    Was even een klusje Rina, maar ruimt wel lekker op. Twee kasten gereduceerd tot één plank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriënne

Oma worden kun je maar één keer in je leven. Je kunt nog veel kleinkinderen krijgen, maar dan ben je al oma. In maart 2007 werden Hannie en ik oma van Lucas. Wisten we eerst niet wat we ons daar bij voor moesten stellen, in de tussentijd is dat geen probleem meer. In 2009 werd ons leven verrijkt met een tweede kleinzoon: Jesse. In 2013 kwam onze kleindochter Nienke het trio compleet maken. Op 8 juli 2011 kregen wij er zomaar drie liefkleindochters bij. Dominique, Stephanie en Nicoline hebben ons hart veroverd en horen er gewoon net zo bij. In 2019 werd Darina geboren, in 2020 kwam Eveline ter wereld. Weer twee liefkleindochters om van te houden. Ook al hebben deze twee oma's vaak een drukke agenda, we nemen de tijd om van de kleinkinderen te genieten. Bezoekjes, logeren, musea, de bioscoop, kamperen, niets is ons te dol. En uiteraard de verjaardagen en andere feestjes. Lange genoten we samen van al onze (lief)kleinkinderen. Op 8 oktober 2021 is oma Hannie onverwacht overleden. We missen haar heel erg. Zo goed en zo kwaad als het kan zet ik dit oma-dagboek nu in mijn eentje voort. Oma Adriënne

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 106406

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: