Heerlijke lentedag - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Heerlijke lentedag - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Heerlijke lentedag

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

26 Februari 2022 | Nederland, Amersfoort

Wat een heerlijke lentedag vandaag. Zoon Elco en kleinzoon Jesse kwamen Nienke ophalen. De kleine meid had gemengde gevoelens. Ze wilde eigenlijk nog graag blijven, en tegelijkertijd wilde ze ook naar huis. Met de belofte dat we elkaar over drie weekjes al weer zien, was de keuze voor naar huis gaan snel gemaakt. En als dat niet gebeurd was, tja dan had het ook gemoeten. De vakantie is nu eenmaal voorbij.

Gelukkig genoten we nog een dag lang van en met elkaar. Voor mij óók zeldzaam dat zowel zoon als dochter er samen zijn.

We lunchten met zijn allen, maakten een heerlijke lentewandeling en er werden spelletjes gespeeld. Ook dit keer weer memory. Ooit bracht ik ze mee uit Kenia, en daar hebben ze heel andere memory-spellen dan wij gewend zijn. Het zijn nooit dezelfde kaartjes. Je moet bijvoorbeeld een tegenstelling bij elkaar zoeken zoals kort-lang. Of een volwassen dier met een babydier van dezelfde soort. Bovendien zijn ze in het Engels. Zo weet Nienke heel goed wat een nijlpaard in het Engels is. Vraag het haar en ze zegt luid en duidelijk: hippopotamus. Ze heeft van memory ook geleerd dat sommige woorden in het Engels een andere betekenis hebben zoals old-new, maar ook old-young. Tien jaar geleden bracht ik deze drie memoryspellen mee en ze worden nog steeds intensief gebruikt.

Wat hadden wij een mooie week samen. En nu zijn Elco, Jesse en Nienke weer naar huis. Gelukkig komt de stilte niet ineens, dochterlief blijft nog een nachtje.

Daarna één nachtje alleen en dan ga ik, samen met mijn oudste broer, een midweek naar Frankrijk. Boulogne-sur-mer om precies te zijn. Even los van alle beslommeringen, even ergens anders zijn.


  • 26 Februari 2022 - 21:28

    Loes De Groot:

    Heerlijk zo’n gezinsdag en met een heerlijk zonnetje erbij! Geniet nog lekker samen en ik ge heel graag op je uitnodiging in om op de achterbank mee te reizen naar Frankrijk!

  • 26 Februari 2022 - 21:28

    Adriënne:

    Je weet het hè Loes, zonder jou vertrek ik niet.

  • 26 Februari 2022 - 21:28

    Loes De Groot:

    Adriënne ik ben er klaar voor!

  • 26 Februari 2022 - 21:29

    Adriënne:

    Ikke bijna Loes!

  • 26 Februari 2022 - 21:29

    Loes De Groot:

    Jij nog even lekker genieten met dochterlief Adriënne!

  • 26 Februari 2022 - 21:29

    Adriënne:

    Dat doen we Loes, reken maar!

  • 26 Februari 2022 - 21:30

    Gerda Timmermans:

    Mooie foto's van jullie samen zijn.

  • 26 Februari 2022 - 21:30

    Adriënne:

    Was heerlijk Gerda. Waarschijnlijk juist omdat het zo weinig voor komt. En dan dat prachtige lenteweer erbij. Top!

  • 26 Februari 2022 - 21:30

    Annelies Caers:

    Wat een mooie zwart-wit foto van jou in het bos.

  • 26 Februari 2022 - 21:31

    Adriënne:

    Die heeft mijn dochter gemaakt Annelies. Zij houdt erg van zwart-wit foto's.

  • 26 Februari 2022 - 21:31

    Debora Bulthuis:

    Fijn voor je om te lezen dat je ook een fijne dag met voorjaarszon had. Ik wens je veel plezier samen met je broer in Frankrijk!

  • 26 Februari 2022 - 21:31

    Adriënne:

    Dat laatste gaat volgens mij wel lukken Debora. Ik ben er erg aan toe om er even helemaal uit te zijn.

  • 26 Februari 2022 - 21:32

    Irma Ruijgrok:

    Heerlijke fotomodellen, Nienke en Beamer!

  • 26 Februari 2022 - 21:32

    Adriënne:

    Zeker Irma, ze gaan er voor staan.

  • 26 Februari 2022 - 21:33

    Irma Ruijgrok:

    Die zwart-witfoto: MOOI!!

  • 26 Februari 2022 - 21:33

    Adriënne:

    Mijn dochter glundert van je compliment Irma!

  • 26 Februari 2022 - 21:34

    Irma Ruijgrok:

    En? Wie heeft er dit gewonnen met memory?

  • 26 Februari 2022 - 21:34

    Adriënne:

    Nu won de jongste glansrijk Irma.

  • 26 Februari 2022 - 22:00

    Mariska Bakker:

    Wat een fijne dag en zo'n mooi weer. Nu nog even genieten samen met je dochter.

  • 26 Februari 2022 - 22:00

    Adriënne:

    Dat gaan we doen Mariska! Echt wel!

  • 26 Februari 2022 - 22:00

    Mariska Bakker:

    Ik heb zo'n bewondering en respect voor je Adriënne. Je bent echt een enorme liefdevolle powervrouw!

  • 26 Februari 2022 - 22:01

    Adriënne:

    Dankjewel Mariska. Het valt niet mee en ik heb zo mijn moeilijke, en soms zeer moeilijke, dagen, maar ik probeer wel overal iets van te maken. Dat zou Hannie ook gewild hebben.

  • 26 Februari 2022 - 22:02

    Loes De Groot:

    Ik hou ook zo van zwart-wit foto's! Compliment voor jou Frederike!!

  • 26 Februari 2022 - 22:02

    Adriënne:

    Zal ze leuk vinden Loes!

  • 26 Februari 2022 - 22:05

    Frederike:

    Dank je wel Loes!

  • 26 Februari 2022 - 22:30

    Merelijne De Wit:

    Prachtige foto's en verslagen weer Adriënne. Ik wens je alvast een mooie reis naar Viva la France en kijk nu al uit naar een mooi reisverslag. Nog een heel mooi weekend gewenst. Groetjes van Merelijne en Thijmen

  • 26 Februari 2022 - 22:30

    Adriënne:

    Dankjewel lieve Merelijne. Als ik terug ben gaan we eens een keertje bellen.

  • 26 Februari 2022 - 22:36

    Corry Musters:

    Veel genieten en rust samen met je broer!

  • 26 Februari 2022 - 22:36

    Adriënne:

    Daar gaan we voor Corry. Lekker wandelen langs de witte krijtrotskusten, ergens lunchen. We hoeven niet heel veel, gewoon even eruit!

  • 26 Februari 2022 - 22:37

    Merelijne De Wit:

    Helemaal goed. Er komt vanzelf een keertje. De weken vliegen zo snel om. Vaak zoveel te doen.

  • 26 Februari 2022 - 22:38

    Adriënne:

    Dat geldt ook voor mij. De afwikkeling van de nalatenschap kost zoveel tijd. En ik werk er ook nog gewoon bij. Maar er komt een moment.

  • 26 Februari 2022 - 22:59

    Corry Musters:

    Ja, wij gaan binnenkort er ook tussenuit. Ff niks!

  • 26 Februari 2022 - 22:59

    Adriënne:

    Alvast veel plezier Corry, waarheen de reis ook gaat!

  • 26 Februari 2022 - 23:05

    Merelijne De Wit:

    Je doet het heel goed om mensen om je heen te hebben die je energie geven. Heel mooi om te zien.

  • 26 Februari 2022 - 23:05

    Adriënne:

    Heel fijn dat ze er voor me zijn Merelijne!

  • 27 Februari 2022 - 21:57

    Rina Van Kilsdonk:

    Zo gaat de tijd door Adriënne en het leven wordt draaglijker. Eens moet je het alleen gaan doen, maar alleen ben je nooit ...

  • 27 Februari 2022 - 21:57

    Adriënne:

    Dit is al een hele stap Rina. Het idee dat je gewoon op vakantie gaat zonder haar is best moeilijk. Maar zoals je zegt: de tijd gaat door. Ik ga er het beste van maken.

  • 27 Februari 2022 - 21:57

    Ans Van Den Aardweg:

    Fijne tijd in Frankrijk.

  • 27 Februari 2022 - 21:57

    Adriënne:

    Dankjewel Ans. Gaat wel lukken denk ik. We zoeken alleen wat rust.

  • 27 Februari 2022 - 21:58

    Anita Timmermans:

    Geniet samen met je broer van een midweekje Frankrijk.

  • 27 Februari 2022 - 21:59

    Adriënne:

    Dat gaan we zeker proberen Anita!

  • 27 Februari 2022 - 22:00

    Meindert De Goede:

    Oh, heerlijk voor je. Ga dan ook even naar Wimereux, ligt er zowat tegen aan. Met bijzondere architectuur en boulevardje met 19e-eeuwse panden. Ik doe het ieder jaar aan. Als je op zee uitkijkt, kan je rechts over de rivieruitloop bruggetje over en dan bij lager water het strand op en heerlijk wandelen. Is maar suggestie hoor. Vooraan in de hoofdstraat heerlijke restaurants. Geniet ze!

  • 27 Februari 2022 - 22:00

    Adriënne:

    Dankjewel voor de tip Meindert. Is dat waar al die mooie Jugendstilhuizen staan? Heb ik weleens iets over gelezen.

  • 27 Februari 2022 - 22:01

    Meindert De Goede:

    Ja, dat klopt Adriënne. Je kunt lussend door de straatjes lopen en komt dan verrassende gevels tegen. Je kunt ook even googlen, dan zie je vast wat.

  • 27 Februari 2022 - 22:01

    Meindert De Goede:

    Het is bovendien heerlijk kleinschalig!

  • 27 Februari 2022 - 22:02

    Adriënne:

    Lijkt me heel leuk Meindert. Gaan we beslist doen.

  • 27 Februari 2022 - 22:02

    Marry Enthoven:

    Geniet van je vakantie.

  • 27 Februari 2022 - 22:02

    Adriënne:

    Ga Ik zeker doen Marry.

  • 27 Februari 2022 - 22:02

    Wilma Rodermond:

    Lekker hoor!!!

  • 27 Februari 2022 - 22:03

    Adriënne:

    Ik heb er óók zin in Wilma!

  • 27 Februari 2022 - 22:03

    Miranda Van Dijk:

    Wat goed dat je het fijn voor jezelf maakt. Een mooie tijd in Frankrijk. Het gemis mag en zal er zijn. Leven en genieten echter ook!

  • 27 Februari 2022 - 22:04

    Adriënne:

    Het is nog heel dubbel Miranda, maar ik moet verder. Het gemis blijft, ik ga toch proberen te genieten.

  • 27 Februari 2022 - 22:04

    Miranda Van Dijk:

    Logisch Adriënne, het is nog zo vers en je rouwt nog. Maar je hebt nog minimaal 20 jaar te gaan, en daarvan genieten is liefdevol naar jezelf!

  • 27 Februari 2022 - 22:05

    Janny Bos:

    Weer zo'n geweldige dag voor jou en wat fijn ook. En bijna op reis dus ik ben weer nieuwsgierig naar de avonturen!

  • 27 Februari 2022 - 22:06

    Adriënne:

    Daar zal (zullen) vast een of meer reisverslagen van komen Janny.

  • 27 Februari 2022 - 22:06

    Margreet Van Hensbergen:

    Ziet er goed uit Adrienne. Wat fijn dat je je zo gesteund voelt! Waardevol!

  • 27 Februari 2022 - 22:06

    Adriënne:

    Dat is zeker waardevol Margreet. Was een fijne dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adriënne

Oma worden kun je maar één keer in je leven. Je kunt nog veel kleinkinderen krijgen, maar dan ben je al oma. In maart 2007 werden Hannie en ik oma van Lucas. Wisten we eerst niet wat we ons daar bij voor moesten stellen, in de tussentijd is dat geen probleem meer. In 2009 werd ons leven verrijkt met een tweede kleinzoon: Jesse. In 2013 kwam onze kleindochter Nienke het trio compleet maken. Op 8 juli 2011 kregen wij er zomaar drie liefkleindochters bij. Dominique, Stephanie en Nicoline hebben ons hart veroverd en horen er gewoon net zo bij. In 2019 werd Darina geboren, in 2020 kwam Eveline ter wereld. Weer twee liefkleindochters om van te houden. Ook al hebben deze twee oma's vaak een drukke agenda, we nemen de tijd om van de kleinkinderen te genieten. Bezoekjes, logeren, musea, de bioscoop, kamperen, niets is ons te dol. En uiteraard de verjaardagen en andere feestjes. Lange genoten we samen van al onze (lief)kleinkinderen. Op 8 oktober 2021 is oma Hannie onverwacht overleden. We missen haar heel erg. Zo goed en zo kwaad als het kan zet ik dit oma-dagboek nu in mijn eentje voort. Oma Adriënne

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 106363

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: