Naar die prachtige bollen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Naar die prachtige bollen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Naar die prachtige bollen

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

28 Maart 2022 | Nederland, Amersfoort

Vorige week maandag was het 44 jaar geleden dat ik moeder werd van een prachtige zoon, Elco. Inmiddels zelf vader van Lucas, Jesse en Nienke. Dat wilden we graag op 20 maart vieren, maar toen waren een paar kleinkinderen snipverkouden en niet al te lekker. Dus vierden we het heuglijke feit gisteren.

Ik was er rond half een en er stond, bij wijze van spreken, al een heerlijke lunch klaar. Ik had aangegeven dat ik graag naar het strand wilde, de Langevelderslag bij Noordwijk was dan ook het tweede op de agenda.

Het was er druk, heel erg druk. Gelukkig vonden we wel een parkeerplaatsje en als je iets verder wilt lopen dan vijftig meter naast de duinovergang, dan kun je in alle rust een mooie wandeling maken.

Als we al een terrasje hadden willen nemen, dan had dat niet gekund. Ze zaten overvol. Wat wil je op zo’n mooie dag.

Elco stelde een tocht langs de bollenvelden voor en daar was ik wel voor te porren. Zolang geleden dat ik dat nog eens deed. Het werd een kleurrijke rit. Als een echte toerist heb ik me even laten fotograferen bij al dat moois. De bordjes met het verzoek om niet tussen de bloemen te gaan staan, heb ik wel in acht genomen. Dat deed helaas niet iedereen.

Het terrasje werd het eigen terras in de tuin. Allemaal iets te drinken naar zijn of haar gading en daarbij een brownietaartje dat Jesse gebakken had. Het bleef lang lekker warm in de tuin.

Vanwege het ingaan van de zomertijd waren we allemaal de weg een beetje kwijt. We realiseerden ons pas laat dat we ook nog moesten eten. Zo fijn samen. Het doet er eigenlijk niets eens toe wat je dan eet, zo'n volle tafel is al zo fantastisch. Vanwege een verzoek van Lucas aten we een broodje zelfgemaakte kiphamburger en patatjes.

Natuurlijk misten we oma Hannie, maar we hebben er een zo’n mooi mogelijke dag van gemaakt. Ze was regelmatig bij ons in herinneringen.

Happy Day!

Dat was het zeker Irma.

Yum, yum, die brownie!

Adriënne:

Was heerlijk Irma. Jesse had het gemaakt uit een pak, maar als hij in de meivakantie bij oma logeert wil hij hem helemaal zelf maken.

Irma Ruijgrok:

En inderdaad, een volle tafel is niet per definitie gevuld met exquise eten!

Adriënne:

Eenvoudige maaltijd Irma, maar zo gezellig. Een van de moeilijke dingen is alleen aan tafel zitten.

Irma Ruijgrok:

Mijn oom is daarom op de stoel van mijn tante gaan zitten, zodat hij niet telkens die lege plek zag. Of het helpt, daar gaf hij geen antwoord op. Misschien de vraag niet gehoord of niet willen/kunnen beantwoorden.

Adriënne:

Ik denk wel dat het helpt Irma. Ik ben op Hannies plaats in bed gaan liggen. Dat helpt mij wel. Voor de tafel hoeft dat niet, dat is een andere tafel geworden op een andere plek in de huiskamer.

• 29 Maart 2022 - 14:48

Duidelijk Adriënne.

Mariska Bakker:

Fantastische foto’s Adriënne. Mooie dag zo te zien . En nog van harte gefeliciteerd!!!

Adriënne:

Was fijn Mariska. En dankjewel.

Corry Dictus:

Van harte gefeliciteerd!!!

• 29 Maart 2022 - 14:50

Adriënne:

Dankjewel Corry. We hadden heerlijk weer om iets te vieren.

• 29 Maart 2022 - 14:51

Mo Van Der Werf:

Gefeliciteerd Adriënne!! Prachtige foto’s van een mooie dag!!

• 29 Maart 2022 - 14:51

Adriënne:

Dankjewel Mo. We hebben er het beste van gemaakt. Wennen voor ons allemaal.

• 29 Maart 2022 - 14:54

Maris Vermeulen:

Wat een leuke foto's. Koester alle mooie momenten lieve Adrienne. Jou Hannie zou trots op je zijn met alles wat je doet!

• 29 Maart 2022 - 14:54

Adriënne:

We doen ons best Maris. Ondanks alles proberen we te genieten.

Rianne Van Der Meer:

Fijn dat je het gevierd hebt. Mooie foto's!

Adriënne:

Natuurlijk moeten we doorgaan met vieren Rianne. Het weer hielp in dit geval heel erg mee.

Rianne Van Der Meer:

Toppppp Adriënne!

• 29 Maart 2022 - 14:56

Joke Assink:

Gefeliciteerd met jouw ram!

Adriënne:

Weet je wat grappig is Joke, ik ben zelf ram en allebei mijn kinderen ook.

Joke Assink:

Dat is inderdaad frappant Adriënne!

Adriënne:

En dan ook nog eens allebei geboren op dinsdag voor Pasen Joke. De vroegste en de laatste Pasen ooit.

Nou zeg!

Heldine Dunlop:

Gefeliciteerd met je zoon Adriënne! Prachtig weer voor dit feestje!

Adriënne:

Dat weer hielp zeker mee Heldine.

Marry Enthoven:

Gefeliciteerd met je zoon Adriënne, ziet er gezellig uit. De pijn in je hart zonder Hannie is verschrikkelijk.

Adriënne:

Die pijn is er elke dag Marry, maar op dit soort dagen voelen we het harder. We doen ons best om verder te gaan.

Tos Baalman:

Me so happy!

Anita Timmermans:

Gefeliciteerd nog Adriënne met je zoon. En wat een prachtige foto’s weer. Hannie zou trots op je zijn wat je allemaal onderneemt!!

Adriënne:

We doen ons best Anita, juist op dit soort dagen missen we haar allemaal.

Janny Bos:

Gefelicteerd!

Dankjewel Janny.

Rita Ackerstaff:

Trotse moeder van een jarige zoon, van harte gefeliciteerd. En wat een heerlijke dag!!

Adriënne:

Ondanks het gemis was het goed om samen te vieren Rita.

Julia Kock:

Wat een mooie dag en nog proficiat!!

Adriënne:

Dankjewel Julia. Het was een heerlijke middag. We hebben er het beste van gemaakt.

Julia Kock:

Adriënne fijn hoor, en 44 al weer.

Adriënne:

Ja Julia, time is flying.

Loes De Groot:

Nog van harte gefeliciteerd met je zoon en trouwens iedereen gefeliciteerd. Wat een prachtige foto’s lieve Adriënne!!

Adriënne:

Dankjewel lieve Loes. Als geen ander weet jij dat je verder moet. Met vallen en opstaan. We hebben er weer het beste van gemaakt en kijken terug op een mooie dag.

Elien Lammers:

Hartelijk gefeliciteerd met je zoonlief!

Dankjewel Elien!

Margreet Vilijn:

Van harte!!

Dankjewel Margreet!

Debora Bulthuis:

Nog gefeliciteerd met je zoon Elco. Ziet er goed en gezellig uit allemaal.

Adriënne:

We hebben het zo gezellig mogelijk gemaakt Debora. En de weergoden waren ons gunstig gezind.

Ursula Sterk:

Gefeliciteerd Adrienne met je zoon. Fijn dat t een mooie fijne dag was. Heerlijke kleurrijke genietende mensen en foto’s. En Hannie er is echt wel bij. Zij is overal war jij bent.

Adriënne:

Het was ondanks alles een fijne dag. We moeten verder en daar doen we ons best voor Ursula.

Rina Van Kilsdonk:

Zeker een zoon om trots op te zijn!

Ben ik ook Rina!

Tonneke Bakkeren:

Elco ziet er goed uit!

Dat vind ik ook Tonneke!

• 29 Maart 2022 - 16:28

Elco:

Het was gezellig dat je er was vandaag. En het weer hadden we ook mee!

• 29 Maart 2022 - 16:29

Annelies Caers:

Gewoon even een dikke knuffel voor jou. En nog gefeliciteerd met je zoon en je moederschap.

• 29 Maart 2022 - 16:29

Dankjewel meissie!

• 29 Maart 2022 - 16:30

Laura Worst:

Gefeliciteerd met Elco. Mooie dag gehad las ik. Volgens mij ben ik bij jou toen op kraamvisite geweest op de Antoinedijk.

• 29 Maart 2022 - 16:30

Adriënne:

Dat zou heel goed kunnen meissie. Daar woonden wij toen nog.

• 07 April 2022 - 21:55

Hanny Brands:

Wat ben je toch een heerlijk stoer mens. Ik lees met plezier jouw belevenissen. Ik voel je verdriet maar tegelijkertijd ook jouw kracht om hier doorheen te komen mede dankzij de hulp van jouw lieve vrienden en familie. En de kleinkotertjes natuurlijk!

Adriënne

Oma worden kun je maar één keer in je leven. Je kunt nog veel kleinkinderen krijgen, maar dan ben je al oma. In maart 2007 werden Hannie en ik oma van Lucas. Wisten we eerst niet wat we ons daar bij voor moesten stellen, in de tussentijd is dat geen probleem meer. In 2009 werd ons leven verrijkt met een tweede kleinzoon: Jesse. In 2013 kwam onze kleindochter Nienke het trio compleet maken. Op 8 juli 2011 kregen wij er zomaar drie liefkleindochters bij. Dominique, Stephanie en Nicoline hebben ons hart veroverd en horen er gewoon net zo bij. In 2019 werd Darina geboren, in 2020 kwam Eveline ter wereld. Weer twee liefkleindochters om van te houden. Ook al hebben deze twee oma's vaak een drukke agenda, we nemen de tijd om van de kleinkinderen te genieten. Bezoekjes, logeren, musea, de bioscoop, kamperen, niets is ons te dol. En uiteraard de verjaardagen en andere feestjes. Lange genoten we samen van al onze (lief)kleinkinderen. Op 8 oktober 2021 is oma Hannie onverwacht overleden. We missen haar heel erg. Zo goed en zo kwaad als het kan zet ik dit oma-dagboek nu in mijn eentje voort. Oma Adriënne

Actief sinds 20 Dec. 2006